مقاله ای|‍‍مقالات پزشکی|مقالات اقتصادی|مقالات روانشناسی|بهترین مقاله ها|پایان نامه ها|مقالات دانشگاهی

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    اگر نتوانستیدمقاله مورد نظر خود را پیدا نکرده اید اینجا را کلیک کنید

صفحات جانبی

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 31
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 240
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 20
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 24
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 80
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 7
    بازدید هفته بازدید هفته : 240
    بازدید ماه بازدید ماه : 670
    بازدید سال بازدید سال : 2273
    بازدید کلی بازدید کلی : 25742

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.188.40.207
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    negin - موفق باشی
    پاسخ: شمام همینطور - 1394/3/16

نظم در مدارش و جوامع

 نظم در لغت به معنای آراستن، برپا داشتن، ترتیب دادن کار و... و در اصطلاح نظامی به معنای پیروی کامل از دستورهای نظامی است.‌

انضباط نیز به معنای نظم و انتظام، تربیت و درستی، عدم هرج و مرج، سامان‌پذیری و آراستگی است.

می‌دانیم آنچه که امروز حرف اول را در مدرسه می‌زند انضباط است، انضباط اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان می‌تواند روی آموزش اثرگذار باشد. بنابراین پرورش همراه آموزش مهم جلوه می‌کند.

دانش‌‌آموزان با انضباط می‌توانند مسئولیت‌های مهم مدرسه را به عهده بگیرند و در آینده نیز جامعه به خوبی پذیرای این افراد است.

برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

دورانديشي يا احتياط؟!

دورانديشي يا احتياط، يكي از 24 توانمندي شخصي‌اي است كه به گفته مارتين سليگمن و پترسون براي روانشناسي مثبت‌گرا اساسي است. دورانديشي را اين‌چنين تعريف كرده‌اند؛ «يك جهت‌گيري شناختي براي آينده، يك نوع عقلانيت عملي و خودكنترلي است كه به طور مؤثر به دستيابي به اهداف بلندمدت فرد كمك مي‌كند.»
به نظر مي‌رسد كه در فرهنگ غربي، اين توانمندي به دليل آنكه به عنوان ترس تلقي مي‌شود، وجهه و اعتبار خوبي ندارد. اما ما در اينجا، 10 علت را ذكر مي‌كنيم تا اثبات نماييم كه دورانديشي و احتياط استحقاق داشتن يك وجهه بهتر را در بين مردم دارد.
تجربه خودم اين است كه برخي از توانمندي‌هاي مشهورتر و معتبرتر از بقيه توانمندي‌ها مشهورتر و معتبرتر از بقيه توانمندي‌ها مشهورتر و معتبرتر از بقيه توانمندي‌ها هستند. شجاعت، خردورزي و جديت توانمندي‌هايي هستند، كه در بين مردم بسيار مشهور هستند.

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

الگوریتم ژنتیک

الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm - GA) تکنیک جستجویی در علم رایانه برای یافتن راه‌حل تقریبی برای بهینه‌سازی و مسائل جستجو است. الگوریتم ژنتیک نوع خاصی از الگوریتمهای تکامل است که از تکنیکهای زیست‌شناسی فرگشتی مانند وراثت و جهش استفاده می‌کند.
در واقع الگوریتم‌های ژنتیک از اصول انتخاب طبیعی داروین برای یافتن فرمول بهینه جهت پیش‌بینی یا تطبیق الگو استفاده می‌کنند.الگوریتم‌های ژنتیک اغلب گزینه خوبی برای تکنیک‌های پیش‌بینی بر مبنای رگرسیون هستند. . مختصراً گفته می‌شود که الگوریتم ژنتیک (یا GA) یک تکنیک برنامه‌نویسی است که از تکامل ژنتیکی به عنوان یک الگوی حل مسئله استفاده می‌کند.مسئله‌ای که باید حل شود ورودی است و راه‌حلها طبق یک الگو کد گذاری می‌شوند که تابع fitness نام دارد هر راه حل کاندید را ارزیابی می‌کند که اکثر آنها به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند.

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

لایه اوزون

لایه اوزون قسمتی از استراتوسفر است که حاوی گاز طبیعی اوزون O3 است. اوزون توانایی جالب توجهی در جذب برخی از فرکانسهای اشعه فرابنفش دارد. لایه اوزون زیاد چگال نیست. اگر آنرا در تروپوسفر متراکم شود ضخامت آن تنها در حد چند میلیمتر می‌شود. اوزون در جو زمین عموما توسط شکستن مولکول دو اتمی اکسیژن به دو اتم تنها بوسیله نور فرابنفش بوجود می‌آید. اکسیژن تک اتمی با اکسیژن نشکسته ترکیب می‌شود و اوزون را بوجود می‌آورند. مولکول اوزون ناپایدار است و هنگامی که نور فرابنفش به آن برخورد می‌کند به یک مولکول اکسیژن و یک اکسیژن اتمی شکسته می‌شود. به این فرآیند مداوم واکنش زنجیره‌ای اوزون اکسیژن نامیده می‌شود. بدین ترتیب لایه اوزون در استراتوسفر بوجود می‌آید.

 

ادامه مطلب را ببینید...

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ازدواج فامیلی از نگاه دین و علم

شاید همه ما، دست کم یک بار، این جمله را شنیده باشیم که: «عقد دخترعمو و پسرعمو، در آسمانْ بسته شده است». به علاوه، هر روزه شاهد ازدواج‌های خویشاوندان (خویشْ پیوندی یا ازدواج فامیلی) در اطراف خود، در محلّه و فامیل و شهر خود هستیم، در حالی که بخشی دیگر از خویشان و دوستان ما نیز در فامیل خود ازدواج کرده‌اند و یا فرزند یک ازدواج فامیلی هستند. افزون بر این، داستان‌ها و رُمان‌های فراس و فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی هم نمونه‌های فراوانی از این دست را در خود دارند. در چنین حال و هوایی، کمتر کسی به خود، اجازه می‌دهد که به آسمانی بودن چنین پیوندهایی، به چشم تردید و با نگاهی کاملاً زمینی بنگرد؛ امّا روزگار «چشمْ بسته پذیرفتن» گذشته است. ما اکنون در عصر آگاهی و در جامعه‌ای دین‌مَدار زندگی می‌کنیم و لازم است موضع روشن دین و علم را در برابر هر پدیده‌ای بدانیم. 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

بازاریابی نوین

 

بازاریابی چیست ؟ « بازاریابی فرایند مدیریت در تشخیص و پیش بینی نیازهای مشتریان و یافتن راه حل های مؤثر و سودآور در جهت رفع این نیازها می باشد » .
بر اساس این تعریف فرایند بازاریابی شامل تشخیص نقاط ضعف و قوت سازمان ، فرصت های موجود در بازار و تهدیدهای بالقوه و حقیقی که در مقابل سازمان وجود دارد ، می گردد .
 

 

ادامه مطلب را ببینید...

 

 

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

کاربردهای عملی نظریه گاتری

 گاتری خیلی دوست داشت نظریه اش رابسیارکاربردی کند. درنتیجه نوشته های او پرازمثالهایی دراین باره است که چگونه می توان یادگیری ویادآوری را درحیوانات وانسانها بهترکرد.
گاتری دراین باره که نظریه یادگیری مجاورت یک کوششی اواز نقطه نظرکاربردی چه معنایی دارد می گوید...

ادامه مطلب را ببینید... 

برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

جهت یابی جغرافیایی

جهت‌یابی، یافتن جهت‌های جغرافیایی است. جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای نمونه وقتی در کوهستان، جنگل، دشت یا بیابان گم شده‌باشید، با دانستن جهت‌های جغرافیایی، می‌توانید به مکان مورد نظرتان برسید. یکی از استفاده‌های مسلمانان از جهت‌یابی، یافتن قبله برای نماز خواندن و ذبح حیوانات است. کوهنوردان، نظامیان، جنگل‌بانان و ... هم به دانستن روش‌های جهت‌یابی نیازمندند. 

 

ادامه مطلب را ببینید...

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تنگی سرخرگهای قلبی(تنگی عروق کرونر)

 سرخرگهای قلبی یا اصطلاحاً سرخرگهای كرونر وظیفه خونرسانی به عضله قلب را به ‏عهده دارند. این سرخرگها به صورت 2 تنه شریانی راست و چپ مستقیما از سرخرگ ‏بزرگ آئورت جدا شده و در طی حركت برروی عضله قلب به شاخه های اصلی و فرعی ‏تقسیم شده و از این طریق به كل قلب خونرسانی می كنند.‏‎

 

ادامه مطلب را ببینید...

برچسب ها : ,,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مهندسی معکوس

 طراح نظریه «مهندسي مجدد» پروفسور مايكل هامر است كه با انتشار مقاله‌اي در مجله «هاروارد بيزينس ريويو» در 1991 مفاهيم بنيادين و دگرانديشي سازماني را به جهان مديريت عرضه كرد. كتاب وي با عنوان «مهندسي مجدد منشور انقلاب سازماني» با كمك جيمز چمپي در 1993 منتشر شد.
هامر و چمپي درجه وابستگي مهندسي مجدد به خلاقيت ، ابداع و تفكر نو را بسيار بيشتر از وابستگي به تجربيات جاري و گذشته مي‌دانند، چنانكه معتقدند براي مهندسي مجدد ، سازمان مي‌بايست با يك صفحه سفيد آغازي دوباره داشته باشد . با چنين نگاهي تعريف يك رويكرد ساخت‌يافته براي مهندسي مجدد غيرممكن است .

برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

اقدام دولت برای پیشگیری و کنترل مفاسد اقتصادی

 همزمان با سالگرد فرمان 8 ماده ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی هیئت دولت در راستای اجرای قانون اساسی و شفافیت در عملکرد اقتصادی مسئولان و مقامات دولتی و پیشگیری و کنترل زمینه های بروز سوء استفاده از جایگاه دولتی، آیین نامه رسیدگی به دارایی مقامات و مدیران دولتی و همسر و فرزندان آنها را به تصویب رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران به استناد اصول چهل و نهم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی آیین نامه رسیدگی به دارایی مقامات و مدیران دولتی را ابلاغ کرد که بر اساس آن دارایی مقامات و مسئولان شامل مدیران (در سطح مدیرکل و بالاتر) دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت های دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری‌ها، استانداران، فرمانداران، شهرداران، ذیحسابان و نیز حسب مورد پرونده ها در مورد طرفین قراردادها و مقاطعه‌کارها و سوء استفاده ها و تبانی‌های احتمالی افراد و عوامل حیف و میل بیت ‌المال مطابق مواد این آیین نامه مورد رسیدگی قرار می گیرد

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تکنولوژی فکر

 چندین روش برای اینكه زندگی زیباتری داشته باشیم :
۱ــ زیباییها را باور داشتن .
۲ــ خالی كردن دل و دهن از كینه ها و بدیها.
۳ــ بخشش دیگران و دوست داشتن آنها
۴ــ مثبت نگر بودن .
۵ــ خط اهای دیگران را بخشیدن و بخشش مالی داشتن . بخشش را با دل و جان انجام دادن .
۶ــ اعتمادبه نفس داشتن
۷ــ اعتمادبه نفس داشتن ملزم به داشتن عزت نفس است . چه احساسی نسبت به خود دارید؟
۸ــ ظ اهر انسان رابط ه مستقیم با اعتمادبه نفس دارد.
۹ــ ژست و حالت خود را حفظ كردن .

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ما و مواجهه با جنگ نرم

 

درباره «جنگ نرم» و ارتباط آن با تحولات اجتماعي از منظرهاي متفاوتي سخن گفته شده است. اين واژه بخصوص بعد از انتخابات اخير ايران وارد مباحثات روزمره اجتماعي ما شده و از بحث هاي آكادميك -دانشگاهي-فاصله گرفته است. در عين حال از آنجا كه از جنگ نرم بعنوان يك تهديد مهم عليه انقلاب ياد مي شود، توجه به ابعاد آن ضروري است كه به بعضي از موارد آن اشاره مي كنيم:

برچسب ها : ,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

عزت نفس در نوجوانان

 پدران و مادران بدانند که:
کسب تجربه، بالارفتن آگاهی ها، رشد شخصیت، کسب استقلال و عزت نفس، خودباوری و افزایش اعتماد به نفس برای نوجوانان، بسیار ضروری است؛ ولی پدر و مادر مستبد، سلطه جو و ناآگاه هرگز به اهمیت این مسائل، آگاهی ندارند و آنان را درک نمی کنند. باید بدانیم که نوجوانان، وقتی با سختی ها و مانع ها برخورد کنند و با بحران مواجه شوند، راه مبارزه با آنها را یاد می گیرند و قوی می شوند. 

برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

فاصله ی اجتماعی

گروهی از جامعه شناسان ترجیح می دهند به جای «شكاف اجتماعی» از «فاصله اجتماعی» بهره بگیرند.این اصطلاح اشاره دارد به احساسهایی كه در مورد جدایی یا فاصله میان گروه های اجتماعی به وسیله اشخاص به تصور در می آید.در حالی كه مفهوم نسل از نظرهای زیست شناختی و شجره شناختی معنای صریحی دارد.در جامعه شناسی، دشواری هایی ایجاد می كند. زیرا همواره و به طور پیوسته كودكانی در هر جامه متولد می شوند و نقطه مشخصی وجود ندارد كه به طور قطع یك نسل را از نسل دیگر جدا كند.بنابراین قائل شدن به تمایز بین «معاصران مسن» (كسانی كه در یك زمان به سر می برند) و «همسالان» (كسانی كه در یك سن قرار گرفته اند) دارای اهمیت است.

برچسب ها : ,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3